Esettanulmány: Messer

Érdemes-e social media csatornát építeni egy B2B célú vállalatnak? Kit érdekel az ipari gáz, azaz a levegőből kinyert gázok (oxigén, nitrogén, argon, nemesgázok, stb.)? Hogyan lehet extrém témában érdekes content marketinget csinálni?

Hogyan lesz mindebből nagy elérésű kampány, úgy, hogy csak a releváns célcsoportot érjük el?

És mindez hogyan forgatható vissza végül üzleti eredménnyé? Ezekkel a kérdésekkel vágtunk neki a Messer Hungarogáz online stratégiájának megtervezéséhez.

Első lépéseként új alapokra helyeztük a létező Facebook és LinkedIn oldal célzási és content stratégiáját. Korábban mindig problémát jelentett, hogy nem a megfelelő emberek olvasták és reagáltak a posztokra. A stratégia átszabásakor az üzleti célcsoportot (ipari gáz felhasználó, nagy, közép…) kellett újra a Facebook közönségére adaptálni, megtalálni, hogy ezek a gázfelhasználók a privát életben és Facebook felhasználóként kik valójában, mit olvasnak, mi érdekli őket, hogyan lehet őket elérni.

Figyeltük azt is, hogy milyen tartalmakra reagálnak azok az emberek, akikhez szólni akarunk. Kiderült, hogy nem a könnyed, rövid posztok a menők számukra, hanem a fajsúlyosabb, szakértőibb, vagy tudományos ismeretterjesztő témák.

Miután mindkét kommunikációs pillérünk kellőképpen stabil bázissá vált, elkezdtük az image kommunikációs elemeket sales irányú kommunikációs eszközökkel kombinálni. A tartalommenedzsmentet kísérte a Facebook Page Like ad, majd 2019 végén komplex leadgeneráló PPC kampány.

Már az első félévben elértük az éves KPI-jainkat, aktivitás, és új oldalkedvelések terén is.

Sikerült felsőfokú, műszaki és természettudományos végzettségű aktív követőket bevonzani, akik közül sokan olyan munkakörben dolgoznak, ahol valamilyen gázfelhasználás is van. Nem a nagy számokra törekedtünk, hanem a minőségi elérése, a minőségi aktív követők számának növelésére. Mára látszik, hogy egy aktív, bevonódó, pozitív támogató közösséget sikerült kiépítenünk, akik jelentős százaléka a kívánt célcsoportba tartozik.

Szolgáltatások

Nehéz tüzérség

  • Integrált stratégia
  • CSR stratégia
  • Employer branding
  • Kommunikációs audit
  • Arculat tervezés

Könnyűlovasság

  • Social Media
  • Média PR
  • Rendezvény
  • Custom publishing
  • Kreatív & installáció tervezés

Kapcsolat

1037 Budapest, Montevideo u. 3/b.